Tuesday 12 November 2013

MEMBONGKAR PENYELEWENGAN BN BAB 1

Salah guna dana rakyat RM250 juta oleh NATIONAL FEEDLOT CORPORATION SDN BHD (NFC)

11 NOVEMBER 2013: Kes saman RM100 juta Datuk Seri Shahrizat Jalil terhadap Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli dan Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin dibatalkan setelah Ketua Wanita Umno itu menarik balik saman tersebut tanpa sebarang syarat.

Dalam saman yang difailkan pada 19 Januari tahun lalu, Shahrizat mendakwa Rafizi dan Zuraida membuat kenyataan fitnah berhubung pendedahan mereka mengenai projek NFC.
Namun pada 9 Mac pula, Rafizi dan Zuraida memfailkan saman balas di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu  berhubung satu ucapan didakwa berbaur fitnah yang diucapkan bekas menteri tersebut.

Langkah itu diambil untuk memastikan kes melibatkan syarikat NFC yang diusahakan keluarga menteri itu terus DIBAWA KE MAHKAMAH (Tiba tiba Shahrizat tarik balik, Hairan!!!kenapa tarik? tanpa sebarang syarat pulak tu?).

Saman balas itu diambil kerana khuatir pihak plantif mungkin mengambil keputusan melengah-lengahkan perbicaraan ini atau menarik balik saman dalam masa terdekat untuk mengelakkan dokumen penting dan pemimpin tertinggi BN diseret ke mahkamah untuk memberi keterangan.

Penyelewengan wang rakyat NFC terbongkar selepas laporan Ketua Audit Negara pada tahun 2010. Dana wang rakyat yang diperuntukkan kepada NFC sebanyak RM250 juta adalah supaya ternak lembu bagi menampung bekalan daging negara mencukupi. Tetapi NFC telah selewengkan dana tersebut kepada perkara-perkara berikut:

1- Membeli 2 unit kondominium bernilai RM13.9 juta
2- Menunai umrah
3- Melabur kesimpanan tetap
4- Melancung ke luar negara seperti Indonesia & Thailand dengan kos  RM455,423  , 15 cek dikeluarkan antara Jan – July kepada Impian Global  Networks Services (IGNS) ialah syarikat yang menawarkan percutian pakej percutian ke Bandung, Kuching, Phuket
5- Membeli Mercedes Benz berharga RM534,622 pada 9 Dic 2009 kos penyelenggaraannya setiap bulan lebih kurang RM20,000
6- RM3,363,507 disalurkan kepada National Meat Lives Corporation
    (NMLC) untuk membeli dua bidang tanah di Putrajaya pada 2009
7- 21 July 2010 NFC memindahkan RM588,585 secara terus ke akaun milik Meatworks (Singapore) milik suami Shahrizat yg membekal daging ke restoran negara Singapore – Sdgkan tiada kena mengena syarikat ini  dgn NFC

Namun Sharizat Jalil tetap menang dalam pemilihan wanita UMNO baru-baru ini, walaupun beliau terpalit dengan berbagai skandel. Itulah hebatnya UMNO...hidup melayu...maka benarlah apa yang disabdakan oleh Nabi saw:

سَيَأْتِى عَلَى النَّاسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتٌ يُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ وَيُؤْتَمَنُ فِيهَا الْخَائِنُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الأَمِينُ

Akan tiba zaman khianat keatas umatku, pada waktu itu seorang penipu akan dibenarkan manakala seorang yang benar akan dianggap tipu. Dan pada waktu itu juga seorang pengkhianat dikatakan amanah, manakala seorang yang amanah dikatakan khianat...(riwayat Ibnu Majah)

" BERSAMALAH DENGAN ORANG YANG BENAR DAN PRIHATIN "

Shahril Azman Abd Halim Al-Hafiz
http://penerangandandakwah.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...